Najważniejsze zasady prijektowania

N
  1. Zachowaj minimalizm na stronie

Rzadko czytamy każde słowo na stronie internetowej. Zamiast tego szybko skanujemy strony, wybierając słowa kluczowe i zdania, które nas interesują. Mając na uwadze te znane zachowania, lepiej odwołać się do emocji niż do liczby słów. Im mniej ktoś, kto patrzy na twoją stronę, musi przeczytać, kliknąć lub zapamiętać, tym lepiej będzie mógł przetworzyć i ocenić, co dzieje się przed nimi. To sprawia, że bardziej prawdopodobne jest, że zrobią to, co chcieli, aby zrobili w pierwszej kolejności. Oczywiście potrzebny jest tekst i wezwania do działania, ale upewnij się, że zostały podzielone na większe podtytuły i czytelne akapity. Proponujemy również użycie obrazów lub ikon jako alternatywnych sposobów komunikowania twoich treści. Dobrym przykładem minimalizmu jest strona agencji pixelsperfect.pl – strony internetowe Konin

  1. Projektuj z myślą o zachowaniu hierarchii wizualnej

Przeszliśmy długą drogę od kamiennych tabliczek. W przypadku ekranów komputerowych i smartfonów, ponieważ technologia wyświetlania informacji ewoluuje, zadaniem projektanta pozostaje uporządkowanie treści w jasny sposób. Masz tylko kilka sekund, aby przyciągnąć czyjąś uwagę i pokazać im, o czym jest Twoja strona. Jeśli utworzysz przejrzystą hierarchię dla swoich informacji, czytelnicy nie będą mieli problemu, aby podświadomie podążać za okruszkami chleba, które dla nich zostawiłeś. Następnie zastosuj kolor, kontrast, rozmiar i odstępy, aby zwiększyć akcentowanie, pozostając świadomym tego, co przyciąga uwagę na Twojej stronie i upewniając się, że jest zawsze celowe. Jednym z najlepszych elementów projektu, który znaleźliśmy dla stworzenia silnej wizualnej hierarchii są paski: Pomogą one uporządkować twoją stronę w przejrzyste, strawne fragmenty treści.

  1. Twórz łatwe do odczytania treści na stronie

„Czytelność” oznacza, jak łatwo jest ludziom rozpoznać słowa, zdania i frazy. Gdy czytelność Twojej strony jest wysoka, użytkownicy będą mogli skutecznie skanować Twoją witrynę i bez trudu przyjmować informacje zawarte w tekście:

Osiągnięcie czytelności strony internetowej jest stosunkowo łatwe; wypróbuj te kluczowe zasady:

Kontrast jest kluczem

W przypadku projektowania stron internetowych konin bardzo ważne jest zapewnienie odpowiedniego kontrastu między tekstem a tłem, aby tekst był czytelny. Najprawdopodobniej masz starannie wybrane kolory, które są częścią Twojej tożsamości marki i powinny występować na Twojej stronie. Zapraszam do zabawy kolorami, po prostu nie rezygnuj z czytelności dla kreatywności.

Nie możesz przeczytać tego, czego nie możesz zobaczyć

Wcześniejsze witryny miały małe czcionki, ale z biegiem czasu ludzie zdali sobie sprawę, że czcionka 12pt jest trudna do odczytania w Internecie. Gdy ekran znajduje się  metr od czyjejś twarzy, większość ludzi będzie miało problem z odczytaniem mniejszych czcionek. Typową regułą, którą zobaczysz w Internecie, jest zastosowanie czcionki o wielkości 16 punktów dla treści na stronie. To dobre miejsce na początek, ale pamiętaj, że ta liczba całkowicie zależy od używanej czcionki.

Serif vs. Sans Serif

Projektując stronę musisz określić jaki wybierzesz rodzaj rodziny czcionek. Serify to te małe, wystające punkty lub linie, które niektóre czcionki mają na końcach liter – na przykład Times New Roman pochodzi z rodziny czcionek Serif. Sans Serif dosłownie oznacza „bez szeryfa”. Czcionki te są zazwyczaj najlepszym wyborem dla tekstów internetowych – takich jak ten, który obecnie czytasz. Uwaga boczna: Wiemy, że czcionki skryptowe (te, które wyglądają jak pismo ręczne) są naprawdę fajne ze wszystkimi fantazyjnymi zakrętami i podobnymi rzeczami, ale proszę, pomyśl o oczach swoich gości – daj im spokój!

Istnieje coś takiego jak zbyt wiele czcionek

Z reguły nie używaj więcej niż trzech różnych krojów pisma na jednej stronie internetowej. Niektóre projekty mogą wymagać bardziej rozbudowanych kombinacji czcionek, ale jeśli zdecydujesz się na użycie różnych czcionek, ogólny efekt powinien być harmonijny, a nie zagracony.

  1. Upewnij się, że Twoja strona jest łatwa w nawigacji

Nawigacja na stronie internetowej nie jest miejscem, w którym można pozwolić sobie na  awangardę. Nie wysyłaj odwiedzających w ślepą uliczkę podczas wędrówki po Twojej witrynie. Witryna z solidną nawigacją pomaga wyszukiwarkom indeksować zawartość, poprawiając jednocześnie wrażenia widzów:

Logo twojej strony powinno być linkiem, który odsyła do strony głównej: jest to powszechna praktyka, do której przyzwyczaili się Twoi goście, i zaoszczędzi im cennych kliknięć. Jeśli go nie masz, oto wspaniałe narzędzie, za pomocą którego możesz utworzyć logo w ramach działań związanych z brandingiem.

Pilnuj swojego menu: Powinno być na górze (w nagłówku) twojej strony internetowej i być zorganizowane zgodnie z wagą każdej sekcji.

Pracuj nad stopką: Twoja stopka jest prawdopodobnie ostatnią rzeczą, którą możesz zobaczyć na swojej stronie, więc pamiętaj, aby umieścić tam wszystkie ważne linki. Może to obejmować skróconą wersję Twojego menu, ikony społeczne i dodatkowe ważne linki (warunki korzystania / FAQ / kontakt / blog itp.), Których mogą potrzebować Twoi goście.

Zachowaj ważną treść „Powyżej zagięcia”: jest to mniej wskazówka „nawigacja” na głos, ale nadal jest to ważne. Pamiętaj, że Twoi goście powinni zrozumieć, o czym jest Twoja strona bez konieczności przewijania.

  1. Bądź mobilny

Tworzenie stron internetowych konin wymaga dostosowania ich do różnych urządzeń. Żyjemy w mobilnym społeczeństwie, co sprawia, że ważne jest zadawanie sobie pytania: co widzą moi odwiedzający, gdy uzyskują dostęp do mojej witryny na urządzeniach mobilnych? Upewnij się, że jesteś w pozycji użytkownika i przetestuj każdą stronę, akcję użytkownika i przycisk. Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja strona mobilna działa na wszystkich rozdzielczościach poprawnie, przetestuj ją korzystając z różnych urzadzeń.

 

 

 

 

 

About the author

Grzegorz Nowacki

Dodaj komentarz